Ćwiczenia tlenowe na odchudzanie

W obecnych czasach, odchudzanie jest tematem niezwykle powszechnym. To nie może dziwić, w końcu nadwaga to problem prawie pięćdziesięciu procent społeczeństwa. Ludzie sięgają po różne metody – rozmaite diety, treningi, suplementy i zabiegi. Wszystko po to, aby móc cieszyć się zgrabnym ciałem.

Jak poradzić sobie z nadwagą?

Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej to jeszcze nie koniec świata. Z nadwagą można się bardzo szybko uporać i chudnąć w tempie nawet do kilku kilogramów na miesiąc. To, co będzie niezbędne to – zaangażowanie, samodyscyplina, czas oraz oczywiście wiedza. Tą ostatnią pragniemy się z Wami podzielić.

Dzisiaj publikujemy artykuł pod tytułem „Ćwiczenia tlenowe na odchudzanie„, czyli o najefektywniejszej formie treningu redukcyjnego.

Trening jest niezwykle ważnym procesem. To właśnie podczas aktywności fizycznej dochodzi do wykorzystywania zapasów energetycznych pod postacią tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia tlenowe – zasady treningu aerobowego

Aby móc nazwać jakiekolwiek ćwiczenie aerobem (pojęcie aerobiku jest niezwykle szerokie), musi ono być realizowane zgodnie z następującymi zasadami:

  • intensywność treningu aerobowego wynosi od 60 do 85% maksymalnego tempa wysiłkowego
  • jednorazowa sesja treningowa powinna trwać 45 minut (minimum)
  • objętość treningowa w ciągu tygodnia nie powinna być mniejsza niż 90-120 minut
  • każdy kolejny trening powinien być realizowany zgodnie z zasadami progresji
  • trening powinien mieć charakter ogólnorozwojowy, co oznacza, że stymulowane muszą być wszystkie grupy mięśniowe

Korzyści z treningu tlenowego

Poza tym, że trening aerobowy wpływa na redukcje tkanki tłuszczowej to dodatkowo poprawia zdolności: wytrzymałościowe, siłowe, koordynacyjne, gibkościowe. Ma również wpływ na skład i budowę ciała.

Trening tlenowy przez wielu dietetyków i lekarzy uznawany jest za najskuteczniejszą formę walki z nadwagą. Zalecany jest zarówno osobom w młodym, jak i starszym wieku. W przypadku jednostek prowadzących wyjątkowo siedzący tryb życia, w pierwszej fazie dopuszcza się mniejszą intensywność ćwiczeń niż 60% tętna wysiłkowego.

Post navigation

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *